SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1La autoeficacia y la autorregulación como variables moderadoras del estrés laboral en docentes de educación primariaRelación entre tipos sociométricos y metas académicas en una muestra de estudiantes españoles de educación secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

AVILA CLEMENTE, Vicenta et al. Method of Automated Dynamic Assessment of reading literacy for Secondary Education (EdilLEC). Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.1, pp.219-232. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-1.meda.

A new method to evaluate students' reading literacy, the Method of Dynamic Assessment for Secondary Education (EdilLEC) is presented. EdilLEC is based on PISA assessment framework and the principles of dynamic assessment. In a computer-based environment, automatically provides adaptive intervention elements (feedback and user's aids), in order to add to the reading literacy traditional assessment the possibility to explore the potential of student's learning. The method has been standarized with a sample of 1008 students between 11 and 14 years of aged. Conclusions: The results show satisfactory psychometric properties of reliability, validity and homogeneity.

Palabras clave : reading literacy; PISA; dynamic assessment; Secondary Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons