SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Trayectorias de control y covariación de variables como expresión del cambio cognitivo en la solución de un problemaValidación del cuestionario de motivación en Educación Física en educación primaria (CMEF-EP) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

ROSENBLUTH, Ana; CRUZAT-MANDICH, Claudia  y  UGARTE, María Luisa. Methodology to Validate a Competencies Assessment Tool for Psychology Students. Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.1, pp.303-314. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-1.ppmp.

This paper presents a methodology to validate an instrument for the assessment of competencies associated to a psychology students' profile. Using a quantitative non- experimental- correlational design, with the participation of the school of psychology faculty, a tool was developed based on a group of selected competencies. The validation process was conducted by applying the instrument to second year psychology students. Results demonstrate its validity and contribute to the research on the development and validation of instruments designed to determine whether teaching - learning strategies are achieving the proposed competencies in students' education.

Palabras clave : validation; instrument; competencies; undergraduate education; Psychology formation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons