SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número4Optimizando las cinco categorías de calificación para una escala de socialización de atletas bajo el modelo RaschViolencia policial y afrontamiento: crecimiento postraumático en pobladores de una comunidad aislada del sur de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

VUYK, M. Alexandra; INGRAM IV, Paul B; D. MULTON, Karen  y  WARLICK, Craig A. The Openness/Intellect Model on the M5-50: Supporting the Flexibility of IPIP-Based Instruments. Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.4, pp.1-12. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-4.caai.

This study examined ways to improve fit and interpretive capacity of the M5-50, an IPIP-based personality instrument, using the Openness/Intellect model (O/I) given a history of poor performance of the M5-50 Openness scale (Socha, Cooper, & McCord, 2010). With participants from Amazon's MTurk (n = 305), theoretical models for the five-factor model, Openness as a 10-item single factor, and the O/I model were tested and fitted poorly. After removing one problematic item, the O/I model showed acceptable fit. Findings indicate that the O/I model improved psychometric validity and interpretive capacity for the M5-50. The flexibility and open access of IPIP-based instruments such as the M5-50 makes the IPIP an optimal choice for instrument adaptation and construction in Latin America.

Palabras clave : IPIP; M5-50; personality; openness to experience; openness; intellect model; confirmatory factor analysis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons