SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número especial 5Análisis de la percepción de eventos estáticos y dinámicos en personas con enfermedad de AlzheimerLos tics y su relación con las dificultades de aprendizaje: estudio longitudinal de la prevalencia de los tics primarios y comorbilidad asociada en población escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

VALLE PEDROSO, Renata et al. Predictors engines for decline of executive functions in the elderly with Alzheimer's Disease. Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.spe5, pp.1-9. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.ni44/Javeriana.upsy15-5.pmdf.

The objective of this paper was investigate the relationship between executive function and functional capacity and determine predictors engines for decline of executive functions in elderly patients with AD. A total of 24 elderly patients with EA were evaluated to estimate predictors engines. Descriptive statistical analysis, Pearson Correlation and multiple linear regressions was used. Executive functions related to the flexibility (r = 0.54), static and dynamic balance (r = 0.48) and with the agility and mobility (r = -0.41). Regression analysis pointed to balance and flexibility as predictors engines deficiency executive functions. The decline of balance and flexibility can predict the prejudice of the executive functions of elderly with AD.

Palabras clave : Alzheimer's Disease; Functional Capacity; xecutive Functions; Aging; Cognitive Impairment; Motor.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons