SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número4Evaluación de la imagen corporal en mujeres con cáncer de mama: una revisión sistemáticaEfectos de la edad de adquisición de las palabras en denominación de imágenes en sujetos afásicos hablantes del español índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

FIN, Gracielle; BARETTA, Elisabeth; MORENO-MURCIA, Juan Antonio  y  NODARI JUNIOR, Rudy José. Autonomy Support, Motivation, Satisfaction and Physical Activity Level in Physical Education Class. Univ. Psychol. [online]. 2017, vol.16, n.4, pp.88-99. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/javeriana.upsy16-4.asms.

The aim of this study was to identify the motivational profile and relate it to teacher autonomy support, basic psychological needs, exercise enjoyment, and level of physical activity in a sample of 615 Brazilian adolescents (327 girls and 288 boys), aged between 12 and 14 years (M = 13.3, DT = .79). One group was identified as more self-determined with high intrinsic motivation and introjected regulation scores, while the other showed no self-determination, with high external regulation and demotivation. Self-determined adolescents perceive greater teacher support; exhibit better fulfillment of basic psychological needs for autonomy, competence, and relatedness; show greater enjoyment in physical education classes and engage in more physical activity.

Palabras clave : Motivation; self-determination; physical activity; adolescents.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )