SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Percepciones de cambio de profesionales de una cárcel juvenil en ChileSentencia judicial, delito sexual y pericial psicológica: enfoque transcultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

ACERO PEREIRA, Celia; HIDALGO, M. Victoria  y  JIMENEZ, Lucía. Adult Learning Processes in Non-Formal Education Contexts. Univ. Psychol. [online]. 2018, vol.17, n.2, pp.155-164. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/javeriana.upsy.17-2.paac.

It is necessary to evaluate the learning context and individual characteristics of learners to understand the adult learning process. In this study, adult learning processes at non-formal situations according to Kolb´s model (1984) are described, considering its variability according to individual characteristics. Variability in adult learning processes was found, with socio-laboral conditions and risk trajectories playing a relevant role. These results are discussed, and methodological implications for planning adult learning experiences are highlighted.

Palabras clave : adult learning; non formal education; learning style.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )