SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25La Cultura Organizacional y las Estrategias Competitivas en la industria de celulosa, cartón y papel en MéxicoPapel de gestión humana en procesos de flexibilidad numérica en organizaciones colombianas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


AD-minister

versión impresa ISSN 1692-0279

Resumen

DE LA HOZ FREYLE, Javier E; CARRILLO RINCON, Elberto  y  GOMEZ FLOREZ, Luis Carlos. Organizational memory in customers feedback. AD-minister [online]. 2014, n.25, pp.121-138. ISSN 1692-0279.

Customer feedback represents a significant knowledge base in organizations that can be leveraged to take advantage of continuous improvement through knowledge management (KM) strategies. These strategies can be powered via organizational memories incorporation as knowledge storage and retrieval mechanisms. This approach encouraged a soft system methodology based research that implemented an organizational memory as KM axis in customer feedback, in order to offer benefits to process and services improvement.  This paper shows such research's results, and also its contribution to the intervened entity continuous improvement.

Palabras clave : Knowledge management; quality management; organizational memory; customer feedback.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )