SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue39KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE AGE OF UNRELIABLE MESSAGES. DO UNIVERSITY STUDENTS TRUST ONLINE MESSAGES? (A SURVEY FROM THE MIDDLE EAST)IMPACT OF INTER-ORGANIZATIONAL AND EXTRA- ORGANIZATIONAL FACTORS ON THE POLICIES OF SCIENCE AND TECHNOLOGY PARKS IN EMERGING ECONOMIES author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


AD-minister

Print version ISSN 1692-0279

Abstract

ALIZADEH, MEHRNAZ TAJADDOD; SAEIDABADI, MOHAMMAD REZA  and  KHAJEHEIAN, DATIS. ¿CÓMO COMPONER UNA MEZCLA DE MERCADEO DE MEDIOS DE COMUNICACIÓN PARA GANAR UNA CAMPAÑA ELECTORAL? PROPUESTA DE UN MARCO PARA EL MARKETING POLÍTICO. AD-minister [online]. 2021, n.39, pp.163-194.  Epub Jan 19, 2022. ISSN 1692-0279.  https://doi.org/10.17230/ad-minister.39.8.

Este artículo presenta un marco para la gestión de medios en campañas electorales. Se realizaron entrevistas a profundidad con desarrolladores de estrategias en las pasadas elecciones presidenciales, así como dos elecciones parlamentarias para extraer el proceso de desarrollo de la estrategia para transmitir el mensaje de la campaña a las audiencias objetivo. El documento sugiere una secuencia de audiencia, mensaje y medios de comunicación para lanzar una campaña exitosa.

JEL: I21, I23, M1

Keywords : Elecciones; campañas electorales; marketing político; gestión de medios; comunicación política.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )