SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue15A corporate communicator as a political subject in Medellín small and medium size companiesEthical Analysis of Publicity Power Relationships within the Context of Control Societies: A proposal of a Perspective for the Analysis of the Virtual Interaction author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Anagramas -Rumbos y sentidos de la comunicación-

Print version ISSN 1692-2522

Abstract

VINYALS, Manel  and  GARCIA, Álex. Análisis ético de la publicidad de los créditos al instante en España. anagramas rumbos sentidos comun. [online]. 2009, vol.8, n.15, pp.47-58. ISSN 1692-2522.

Poco antes de que estallaran en Estados Unidos una serie de productos financieros de alto riesgo como los créditos subprime y se desencadenara una inevitable crisis bancaria a escala mundial, asistimos en España, durante los años 2006 a 2008, al auge de una modalidad de concesión de créditos con unas características, condiciones y circunstancias que analizaremos en este artículo desde el punto de vista ético y normativo.

Keywords : Ética; publicidad; créditos al instante; España.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )