SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número26Construcción de la realidad a través de los medios de comunicación: terrorismo islámico, intereses geopolíticos y criminalidad en la Triple Frontera del Paraná¡Vamos al Centro Comercial! Consumo y visualidades del miedo en la Medellín contemporánea índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Anagramas -Rumbos y sentidos de la comunicación-

versión impresa ISSN 1692-2522

Resumen

GONZALEZ BERNAL, Manuel Ignacio  y  RONCALLO-DOW, Sergio. Toward a Comprehension of Television Audiences Transnational Nature: Imaginaries, Desterritorialization, Hybridation, Globalization. anagramas rumbos sentidos comun. [online]. 2015, vol.13, n.26, pp.137-158. ISSN 1692-2522.

This text proposes a second thought to television audience transnational nature assuming that this exceeds a specific circumstance of migrants and that due to economy globalization of communication it installs on the nature of communication processes. In the first part, .a conceptualization of what is transnational applied to audiences will be proposed, and in the second part, the argument that this transnational character has been originated in the development and massification of digital technology and the processes of economy globalization which have allowed the consolidation of media translational corporations is developed. In this sense, transnationality of audiences exceeds specific circumstances linked to migrations and is installed on the nature of communication developed in society.

Palabras clave : Audiences; Television; Imaginaries; desterritorialization; hybridation; globalization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons