SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue26Toward a Comprehension of Television Audiences Transnational Nature: Imaginaries, Desterritorialization, Hybridation, GlobalizationDevelopment of Social Networking as a Marketing Tool. State of the Art, 2015 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Anagramas -Rumbos y sentidos de la comunicación-

Print version ISSN 1692-2522

Abstract

BERRIO MENESES, Carlos Mario. ¡Vamos al Centro Comercial! Consumo y visualidades del miedo en la Medellín contemporánea. anagramas rumbos sentidos comun. [online]. 2015, vol.13, n.26, pp.159-178. ISSN 1692-2522.

El presente artículo explora cómo la combinación de dos factores: el miedo y la sociedad de consumo se han convertido en uno de los motores fundamentales del crecimiento de los centros comerciales urbanos en Colombia y especialmente en la ciudad de Medellín. Allí, se fomenta el consumo de productos y servicios y, al mismo tiempo, se invita a los consumidores a escapar de los peligros inherentes de vivir en la ciudad contemporánea.

Keywords : Centros comerciales; Medellín; Miedo; Consumo; Publicidad.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License