SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue28Ethical Values in Corporative Social ResponsibilityThe artistic avant-gardes of the 20th century and its theoretical contribution in the exhibitionist definition of Film's nature author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Anagramas -Rumbos y sentidos de la comunicación-

Print version ISSN 1692-2522

Abstract

MERINO ARRIBAS, Adoración  and  REPISO CABALLERO, Rafael. Las agencias colombianas de publicidad como agentes del marketing nacional e internacional. anagramas rumbos sentidos comun. [online]. 2016, vol.14, n.28, pp.51-66. ISSN 1692-2522.

Este artículo es un análisis estadístico retrospectivo de la nacionalidad de dos elementos: las agencias de publicidad con sede en Colombia con mayor número de anuncios premiados en festivales nacionales e internacionales, y las marcas que presentan estos anuncios, según los datos referentes a Colombia generados por el ranking UNIR de Publicidad Iberoamericano (2012-2013). Los resultados demuestran que estas agencias son agentes del marketing nacional e internacional, destacando que son los anuncios con temática y recursos nacionales los más premiados.

Keywords : empresas transnacionales; globalización; agencias de publicidad; festival publicitario; Colombia.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License