SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número21Crítica a la crítica del sistema punitivo: hacia una metacrítica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Opinión Jurídica

versión impresa ISSN 1692-2530versión On-line ISSN 2248-4078

Resumen

ARISTIZABAL BOTERO, Mónica  y  GARCIA DUQUE, Carlos Emilio. How to Use Popper's Critical Epistemology to Improve Pedagogical Processes when Teaching Law. Opin. jurid. [online]. 2012, vol.11, n.21, pp.169-186. ISSN 1692-2530.

In this paper we explore the possibilities of taking advantage of certain theses of Popper's epistemology to articulate a teaching-learning proposal intended to improve both processes in law schools. We will argue that unconstitutionality rulings of the Constitutional Court are a special case of the use of Popper's principle of falsifiability and that it is possible to move the central notions of his epistemology to didactics and pedagogy. In the central part of the article, we suggest to take advantage of the principle of critical epistemology in action, which is implicit in some unconstitutionality rulings of the Constitutional Court (1993-2000 period), to introduce changes that promote a critical attitude in Law Schools' students

Palabras clave : Popper; falsifiability; critical epistemology; teaching-learning of law; critical analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons