SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número16Trayectorias con ruta predefinida en una bodega de datos: un caso de estudio sobre transporte públicoSistema interactivo de aprendizaje como elemento de apoyo a los procesos de sustentabilidad y educación inclusiva, aplicado en comunidades lejanas de la República Democrática del Congo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ingenierías Universidad de Medellín

versión impresa ISSN 1692-3324versión On-line ISSN 2248-4094

Resumen

ZAPATA JARAMILLO, Carlos Mario; GONZALEZ CALDERON, Guillermo  y  OROZCO, Gabriel Eduardo. Representing candidate aspects by means of pre-conceptual schemes. Rev. ing. univ. Medellín [online]. 2010, vol.9, n.16, pp.123-131. ISSN 1692-3324.

Aspects have been gradually consolidating as a new software development paradigm. Although aspects are already common in programming, as aspect-oriented languages have shown, aspect evolution is currently going to the first phases of software development lifecycle. Some work has been devoted to natural-language-based aspect identification. However, translation from natural language to conceptual schemas still has problems. For this reason, we present, in this paper, a proposal for representing aspects in the so-called pre-conceptual schemes (PS), which are previous diagrams to conceptual scheme generation. PS representation is, then, translated into class and sequence diagram, two of the most representative UML diagrams. The overall environment is, finally, exemplified by means of a case study

Palabras clave : aspects; software development lifecycle; representation; pre-conceptual schemas; UML class and sequence diagrams.

        · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons