SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Conducta agresiva en una muestra de estudiantes de tres colegios de la ciudad de Bucaramanga, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

URBINA CARDENAS, Jesús Ernesto. The art of learning with passion. How college students learn when they study with passion. Encuentros [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.15-29. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v14i1.666.

This article shows the results of the research "Degree of assertiveness of officials in the public administration of the municipality of Montería customer". The objective of this study is to evaluate the style of assertiveness that officials use to face different social situations, respond to criticism and solve problems. The population consisted of fifteen (15) staff members between 30 and 55 years of age who work in human resources, Secretary of the Treasury and Sisben dependencies. The methodological design was descriptive, transversal with a quantitative approach. The assessment tool that was used was the multidimensional scale of assertiveness. The results obtained show a deficit in assertive behaviors in officials.

Palabras clave : assertiveness; indirect assertiveness; non-assertiveness; customer service.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons