SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1El arte de aprender con pasión. Cómo aprenden los estudiantes universitarios cuando estudian con pasiónVariables que evidencian el bullying en un contexto universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

REDONDO PACHECO, Jesús; LUZARDO BRICENO, Marianela  y  RANGEL NORIEGA, Kelly Johana. Aggressive behavior in a sample of Bucaramanga student, Colombia. Encuentros [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.31-40. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v14i1.667.

This research's main objective is to analyze the prevalence of aggressive behavior in adolescent students in the city of Bucaramanga. The study was descriptive, cross-sectional design, and the Inventory of Social Skills for Teens (TISS; Teenage Inventory of Social Skills, Inderbitzen and Foster, 1992, English, Hidalgo, and Inderbitzen Méndez, 2003) was applied to evaluate the test adolescent social competence in peer relationships. This research aims to determine the frequency of aggressive adolescents from a representative sample of adolescent students from three schools in the city of Bucaramanga considering the variables gender, age and academic year. The results show that the prevalence of aggressive behavior was 16.3%. In addition, the prevalence of aggressive boys was substantially higher than girls in all ages and academic courses analysed.

Palabras clave : aggressive behaviour; gender; age; secondary education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons