SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Confiabilidad y validez de un instrumento que mide determinantes perceptuales del acoso a través de internetEl papel de la familia en la normalización del embarazo a temprana edad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

MORENO ACERO, Iván Darío et al. Social representations of teachers on family and their role in school. Encuentros [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.119-138. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v14i1.673.

The result of a qualitative descriptive study of a convenience sample, which had the main objective is presented below: "To analyze the social representations about the role of the family that built the four district schools teachers in Bogota". For this article the results of the FDI Miguel Antonio Caro Bogota, where part (20) twenty teachers with their stories about their work everyday are socialized. Understanding these social representations allows us to understand the reasons why they fail or integration strategies are right family to school in a public institution.

Palabras clave : Social representations; Family; School; Teachers.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons