SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Caracterización del Bienestar Subjetivo mediante la aplicación de la Escala de Satisfacción Vital de Ed Diener en estudiantes de la Corporación Universitaria Antonio José de Sucre en Sincelejo durante el primer semestre de 2015Las TIC: estrategia para el fortalecimiento de la comprensión e interpretación textual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

ISAZA ZAPATA, Gloria María  y  CALLE PIEDRAHITA, Juan Santiago. Training for research: the basis of professionalism Bachelor of Education in Colombia. Encuentros [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.157-174. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v15i2.610.

The present research article, retakes emotional and social intelligence as a fundamental element in the research processes, where the teacher with in the Faculties of Education are trying to graduate better teachers for the future. The methodology applied was descriptive-correlational design and a non-experimentalcross-sectional design with a probabilistic approach with a sample of 150 participants from ten official and private educational institutions in the Republic of Colombia, to whom were given a self-administered questionnaire of IIESS (emotional intelligence inventory). The principal finding focuses in the aptitude to combine adequately the management of the emotional intelligence with the practical knowledge; therefore, to recognize the emotional intelligence and how this one intervenes in the processes of research that influence wisdom in different contexts.

Palabras clave : Research; emotional intelligence; research training; graduates; university.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )