SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Subjetivaciones, lenguaje y parodia: reflexiones en torno a los discursos expertos sobre la Explotación Sexual Comercial de Niños, Niñas y Adolescentes (ESCNNA)Resiliencia y sentido político en niños y niñas en situación de calle índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

MONTESINOS, María Paula  y  PAGANO, Ana. Boys and girls in "street situation" and process of educational democratization. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2010, vol.8, n.1, pp.293-310. ISSN 1692-715X.

This article presents some reflections on a pedagogical project oriented to promote schooling among boys and girls in "street situation". We will also present its courses of action: the 'link with school' and 'school workshops'. The 'link with school' implies the elaboration of interventions to encourage the positioning of children as subjects of education in schools. The 'school workshops' are educational spaces developed in institutions aimed at this population. Some experiences centered in the construction and appropriation of knowledge are promoted in these spaces. This paper enlightens the role of the context and the particularities that this population poses regarding educational practices addressed to it. We also reflect on the issue of educational democratization in scenarios marked by social and educational inequality.

Palabras clave : boys and girls in "street situation"; democratization; education; social and educational inequality.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons