SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1La conducta adaptativa como criterio diagnóstico de discapacidad intelectual en estudiantes de ChileRevisando las Prácticas Educativas: una Mirada Posmoderna a la Relación Género-Currículo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

RAMIREZ-LOPEZ, Natalia María. "Narratives of life and memoirs": school conflict at the Santa Librada School. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2014, vol.12, n.1, pp.201-210. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.12111042613.

This short, descriptive article is a response to my proposal of generating a link between the macro project "School Conflicts and Violence. The case of the Santa Librada School"; the cultural debate that studies the youth identities and a new Cali narrative that is and will be transcendental in the creation and understanding of imageries: rescuing and including the literary world in its identity-building role. The objective of the macro project has been to study and help solve the present violent youth conflict among the young people who study in the afternoon session at the Santa Librada School in Cali, Colombia. The article’s structure is Introduction, the Theoretical Framework in Colombia, the Antecedents and the Proposal.

Palabras clave : violence in education; Cali; Colombia; identity in teenage; teenagers; youth; literature; case study.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )