SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Socialización e interés en la política en jóvenes de ChileLa globalización de la sociedad del conocimiento y la transformación universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

CARA-DIAZ, María; SOLA-MARTINEZ, Tomás; AZNAR-DIAZ, Inmaculada  y  FERNANDEZ-MARTIN, Francisco. Organizational analysis of school inclusion classes in France. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2015, vol.13, n.2, pp.795-807. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.13216190814.

The objective of this study focuses on the perception of teachers from the "Classes d’Inclusion Scolaire" -CLIS- (School Inclusion Classes) of public elementary "élémentaire" - schools in Loire (France), in relation to different organizational aspects. The research includes the application of an ad-hoc instrument with 40 teachers. The authors followed a non-experimental methodology, specifically the design of a cross-sectional survey. The results capture the context of the CLIS through obtaining significant data about their typology, the number of students enrolled, the time spent by teachers in planning and implementing the classes and the level of interpersonal relationships between individual teachers and the other staff involved in the teaching-learning process of students in the CLIS.

Palabras clave : special education; school organization; inclusion.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )