SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1El acontecimiento como categoría metodológica de investigación socialSubjetividades Políticas de Paz en Experiencias del Secretariado Nacional de Pastoral Social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

QUINTERO-MEJIA, Marieta; ALVARADO, Sara Victoria  y  MIRANDA, Juan Carlos. Armed conflict, socio-economic variables and citizenship formation: an impact analysis. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.147-161. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1419091213.

In this article the authors highlight the effects of socio-economic conditions and the armed conflict on citizens’ learning. To do this the researchers adopted a quantitative approach that facilitated an analysis of how economic and social conditions and armed conflict determine the development of citizenship competencies. This led to the identification that socio-economic variables have a greater impact on the development of actions, attitudes and favorable emotions while the conditions of the armed conflict are more associated with the construction of democratic environments.

Palabras clave : violence; social justice; education; educational assessment; democratization; basic needs; Saber Exams; citizenship competencies; actions; attitudes; emotions; democratic environments.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons