SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Validación de la Escala de Identidad étnica Multigrupo- Revisada en adolescentes inmigrantes y autóctonos residentes en EspañaHistoria de una pregunta: consideraciones teórico-metodológicas para el análisis del género y el parentesco en la migración transnacional colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

HENAO-AGUDELO, Claudia; LALUEZA, José Luis  y  TENORIO, María Cristina. Values and educational practices of immigrant families from Latin America to Barcelona: what changes and what stays the same?. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.603-615. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14141090315.

This study analyses changes in values and educational practices as well as some conditions that mediate these practices among a group of 15 Latin American families residing in Barcelona (Spain). In-depth interviews were conducted with parental figures, mostly mothers, and semi-structured interviews with some of their children. The findings highlight both the persistence of families in instilling values from the cultural traditions of their countries of origin and the need to negotiate new meanings and behaviors and incorporate new strategies and practices. Family composition, parents‘ education, available networks and job inclusion all play a role in the adaptation of families to the contextual and cultural changes that affect the socialization of their children.

Palabras clave : Migration; socialization; cultural change; value systems; family education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons