SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2El papel del trabajo en la construcción del sujeto jovenCOMUNICA(C)CIóN. La comunicación en la acción colectiva juvenil: dos experiencias organizativas en la ciudad de Bogotá índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

AMADOR-BAQUIRO, Juan Carlos. Youth, temporality and visual narratives in the Colombian armed conflict. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.2, pp.1313-1329. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14229080915.

The article presents the results of a study that analyzed the social construction of time in the context of the Colombian armed conflict with young people participating in a community film and video festival in Ciudad Bolívar (Bogota). Based on the idea that time is a regulator that allows individuals and groups to synthesize, integrate and coordinate with the social world, the methodology used for the study was to engage in the cultural analysis of visual products circulating in the festival (videos, documentaries and films), based on the assumption that these products highlighted the social, ethical and aesthetic temporalities of young people’s life worlds. The results of the study show that three groups of youth temporalities are highlighted in the analysis: the carnival and polyphonic temporalities in diversity; the temporalities of grief, fear and condemnation; and subaltern history and memories.

Palabras clave : Youth; temporality; visual narratives; armed conflict; memory.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons