SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue2Trends in family research in Colombia. An educational perspectiveYoung people who not in employment, education or training (Neet) in Uruguay. The experience of the Youth in Network Program author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

Print version ISSN 1692-715X

Abstract

GARCIA-GARCIA, José Joaquín; PARADA-MORENO, Nubia Jeannette  and  OSSA-MONTOYA, Arley Fabio. El drama creativo una herramienta para la formación cognitiva, afectiva, social y académica de estudiantes y docentes: a tool for cognitive, emotional, social and academic development of students and teachers. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.839-859. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1520430082016.

Este artículo explora la naturaleza y el origen del drama creativo, así como sus posibilidades educativas para el desarrollo de la personalidad, el mejoramiento de los procesos cognitivos y el logro de aprendizajes más eficaces. Además, muestra las bondades del drama creativo para conseguir la inclusión de estudiantes con condiciones desfavorables, y, en la formación de docentes.

Keywords : teatro; drama creativo; educación artística; pedagogía teatral; pedagogía de la diferencia.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License