SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2Pensar pedagógicamente, de nuevo, desde el constructivismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ciencias de la Salud

versión impresa ISSN 1692-7273versión On-line ISSN 2145-4507

Resumen

GARCIA SANCHEZ, Lilia Virginia  y  CORDOBA BARBOSA, Miguel Ángel. The Recognition as a Quality Methodology Proposal in the Learning Process. Rev. Cienc. Salud [online]. 2006, vol.4, n.2, pp.07-13. ISSN 1692-7273.

In the education field, the question for the holistic formation is continuous and controversial. Moreover, with the obvious changes in the global knowledge production, apprehension and transmission, is crucial asking for the role of the education in the changes of the individual toward autonomy and take decisions in relationship with the educational process and the responsibility like a person sharing with knowledge like an issue of social development. In this context, this paper, presents results of an in- vestigation made on 1995, about the recognition value like a methodology proposal of learning quality, for consider their propositions to be in force into an educational structure.

Palabras clave : Education; Human Formation; Recognition; Debate; Consensus.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons