SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2Mentefactos conceptuales como estrategia didácticopedagógica de los conceptos básicos de la teoría de muestreo aplicados en investigación en saludExperiencia pedagógica interdisciplinaria para la formación de recurso humano en salud, centrada en la promoción de la salud integral y prevención de la enfermedad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ciencias de la Salud

versión impresa ISSN 1692-7273versión On-line ISSN 2145-4507

Resumen

ARGUELLO OSPINA, Arturo  y  SANDOVAL GARCIA, Carolina. Colombian Medical Education System: A Hundred Years Behind. Rev. Cienc. Salud [online]. 2006, vol.4, n.2, pp.73-81. ISSN 1692-7273.

Almost one hundred years ago the Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching authorized a study and report about the medical education of the United States and Canada directed by Mr. Abraham Flexner an education expert of the time. This report turned out to be one of the most important documents of the medical education revolution that took place by that time in North America and that led it to become what it is today. Almost a century after that, Colombian medical education has reached an outstanding similarity to the system described in the Flexner report. The present article highlights the parallel between North America's medical education situation a hundred years ago and Colombia's actual medical education situation. We present here some notions about the actual education system based on what was described on 1910 and which we consider, constitutes the current medical education situation on our country and possibly on many Latin American countries.

Palabras clave : Medical Education; Abraham Flexner; Flexner report.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons