SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2Experiencia del internado flexible en la Facultad de Medicina de la Universidad del Rosario¿Monólogo o diálogo intercultural entre sistemas médicos? Un reto educativo para las ciencias de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ciencias de la Salud

versión impresa ISSN 1692-7273versión On-line ISSN 2145-4507

Resumen

TORRES NARVAEZ, Martha Rocío. The High Education Teacher, an Agent of Moral Development. Rev. Cienc. Salud [online]. 2006, vol.4, n.2, pp.103-109. ISSN 1692-7273.

The article shows the classroom like an workplace to move moral development, from the relationship between students and professors in the university atmosphere. It proposes elements to take to the practice the ethics education a transverse curriculum line. It assumes the ethics, from a plural perspective, founded on the knowledge and the human action. It joins the integral formation with the conceptions of education, curriculum, pedagogical models and methodologies of education. It proposes actions to demonstrate the commitment of the professor with the integral formation. Finally, concludes that the professor is agent of moral development and that in the classroom is constructed: identity, autonomy and responsibility, from open and plural relation between professors and students and between these and the knowledge.

Palabras clave : Moral development; Integral formation; Ethics; University; Pedagogical models.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons