SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Ley matemática para evaluación de la dinámica cardiaca: aplicación en el diagnóstico de arritmiasPercepción de la iniciativa Instituciones Amigas de la Mujer y la Infancia (IAMI) en Cartagena, 2012 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Ciencias de la Salud

versión impresa ISSN 1692-7273

Resumen

DIAZ-NARVAEZ, Víctor Patricio; SALAS-ALARCON, Domingo; BRACHO-MILIC, Fanny  y  OCARANZA-OZIMICA, Jaime. Empathy in Students of Specialty in Physical Therapy, Universidad Mayor in Temuco, Chile. Rev. Cienc. Salud [online]. 2015, vol.13, n.3, pp.383-393. ISSN 1692-7273.  https://doi.org/10.12804/revsalud13.03.2015.05.

Objective: To estimate empathy levels and describe the behavior of the structure of the empathy construct in kinesiology students at the Universidad Mayor in Temuco (Chile). Material and Methods: The Jefferson Scale of Medical Empathy, in its Spanish version for students (S Version), culturally validated for kinesiology students was applied. Cronbach's alpha and Tukey's activity was estimated, as well. The means of data were compared using ANOVA Bifactorial and Duncan test. Kaiser-Meyer-Olkin and Bartlett test were used. The components were estimated applying principal components of the factorial test with varimax rotation and eigenvalue 1. Results: The scale showed reliability, there are no differences in levels of empathy between courses and between genders. Conclusions: This results are different from results of other studies. Is not possible to explain the cause of the observed results.

Palabras clave : Empathy; Students; Health careers; Specialty in Physical Therapy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons