SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Propuesta de incorporación de competencias de formación en ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Guillermo de Ockham

versión impresa ISSN 1794-192Xversión On-line ISSN 2256-3202

Resumen

URIBE ZAPATA, Alejandro. A review of expanded educational practices of the Medellin city. Rev. Guillermo Ockham [online]. 2017, vol.15, n.1, pp.139-147.  Epub 18-Jun-2021. ISSN 1794-192X.  https://doi.org/10.21500/22563202.2757.

This paper summarizes a series of extended education practices in the city of Medellín, Colombia. Four main issues are presented as follows: First, the concept of expanded education practice is defined. Secondly, we explore some local projects which might be considered as expanded education initiatives. Then, two other related concepts are introduced. Finally, we share some conclusions regarding this research path.

Palabras clave : Expanded education; digital culture; collaborative art practices; citizen labs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )