SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue5The Anthropology of Tourism in Developing Countries: A Critical Analysis of Tourism Cultures, Powers and IdentitiesThe Catholic Church and the Colombian State; Combined Construction of a Nationality in the South of the Country author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Tabula Rasa

Print version ISSN 1794-2489

Abstract

RUBIANO, ELKIN. ESCENARIO, BUTACA Y TICKET: EL MERCADO DE LA CULTURA EN EL PERIODISMO CULTURAL. Tabula Rasa [online]. 2006, n.5, pp.129-148. ISSN 1794-2489.

Mediante un análisis de contenido de tipo estadístico, el presente estudio busca indagar qué noción de «cultura» es la que se construye en las páginas culturales de revistas y periódicos de circulación nacional. Los resultados del estudio muestran que hay una estrecha relación entre la economía de la cultura y las páginas culturales. Esta relación deja de lado otras posibilidades de entender la cultura (pluralidad, conflicto, proceso), lo que estaría indicando que la práctica profesional del periodismo cultural muestra una mínima o incluso inexistente autonomía: la cultura, como evento, se subordina a lógica económica de las industrias culturales.

Keywords : Páginas culturales; periodismo cultural; industrias culturales.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License