SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Analizar las historias de vida: reflexiones metodológicas y epistemológicasCómo la estrategia de mapas mentales y conceptuales estimulan el desarrollo de la inteligencia espacial en estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tabula Rasa

versión impresa ISSN 1794-2489

Resumen

FALLA RAMIREZ, Uva; GOMEZ CONTRERAS, Sandra  y  RODRIGUEZ B, Ramiro. Intervention in the social domain and the construction of a political project in social work. Tabula Rasa [online]. 2011, n.15, pp.195-219. ISSN 1794-2489.

Intervention in social work is characterised by the different contexts of work built by social workers, where critical reflection enriches professional formation and projection towards disciplinary transit or consolidation. This paper intends to bring to the table some thinking elements related to social intervention, its theoretical foundations, and epistemological, ethical and political aspects of intervention in social work contexts. In professional practice, it is an ethical commitment to know social reality and to reflect upon it critically, so as not to be passive actors, executors of social policy. In this sense, the political in the profession is found in how to articulate the ''dynamics of subjects, social practices and projects, whose specific content is the struggle for giving reality a direction in the framework of feasible choices'' (Sandoval, 2005: 100).

Palabras clave : Social work intervention in the social; ethical and political.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons