SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número22Una lectura al QohéletFinanciación y ejecución de las actividades de investigación y desarrollo en Latinoamérica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Hallazgos

versión impresa ISSN 1794-3841

Resumen

GONZALEZ MELO, Hamlet Santiago  y  OSPINA, Héctor Fabio. A methodological approach to the research in the pedagogical knowledge of university professors. Hallazgos [online]. 2014, vol.11, n.22, pp.289-309. ISSN 1794-3841.  https://doi.org/10.15332/s1794-3841.2014.0022.15.

In this paper there's an overview of the foundation proposed from the methodological choice raised on a doctoral research that enquires about the pedagogical knowledge of university professors. There's a reference to the definition of the object of study from the main findings in the state of the art's construction and from theoretical reference made in the research process. There's also a reflexión on epistemological considerations regarding the defined methodology, as well as a specification on the analytic dimensions established to the approach.

Palabras clave : Higher education; ethnography; Colombia; pedagogical research; methodology; university professor; pedagogy; knowledge.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )