SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Las habilidades metacognitivas en la escritura digitalPlanificación de demanda, en empresas con estilo de venta por catálogo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

VASQUEZ LOPERA, Claudia  y  ARANGO VASQUEZ, Sandra. A methodological proposal for comprehensive research: Communicative interactions in a virtual learning environment. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2011, vol.8, n.2, pp.112-123. ISSN 1794-4449.

To understand the communicative interactions that come up in the relationships of students in a virtual learning environment, the project "Communicative interactions in a virtual learning environment" was developed within a comprehensive research framework that refers to the structure of epistemological and methodological decisions and acts that allows a person to comprehensively access to the sense of life practices. Departing from an etnomethodological focus, the data obtaining, the analysis route and the ethical aspects are introduced. The research was made at Universidad de Medellín with students of the elective subject "TIC" under the blended method in the first semester of 2009-1.

Palabras clave : Comprehensive research; ethnome-thodology; communicative interactions; virtual learning environments; symbolic interactionism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons