SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2El ser, la forma y la persona: sobre la raíz ontológica de la dignidad humana en Tomás de AquinoEl virus de la influenza aviar H7N9, una nueva variante que afecta seres humanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

SANCHEZ UPEGUI, Alexánder Arbey; SANCHEZ CEBALLOS, Lina María; MENDEZ RENDON, Juan Camilo  y  PUERTA GIL, Carlos Augusto. Academic-investigative literacy: quoting, arguing and reading online. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2013, vol.10, n.2, pp.151-163. ISSN 1794-4449.

Abstract From a textual-linguistic focus, this article exposes a series of considerations about literacy in the university using three key categories as a base: intertextuality, argumentative writing and reading online, within the informational literacy framework. These are interdependent and central concepts to strengthen the communicative development within the context of a superior order academic literacy, directly involving the disciplines, the research processes and the teaching-learning practices in higher education, given the fact that knowledge is a discursive construction.

Palabras clave : academic literacy; argumentation; intertextuality; reading online.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )