SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Una interpretación política en la obra de BorgesVisión de la Corte Constitucional, respecto a los derechos de libertad de expresión e información: una relación desde el derecho al buen nombre, a la intimidad y a la honra índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

GARCIA DUQUE, Carlos Emilio. Superior thinking abilitie' evaluation: A look to the evaluation in the classroom, in the natural science' field. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2014, vol.11, n.2, pp.146-158. ISSN 1794-4449.

This paper, some ideas about the nature of evaIn this paper, I advance some claims about the nature of evaluation in natural sciences and the importance of understanding the role of error in the long and difficult road that leads us to postulate scientific theories that are bolder and better. I take this metaphor to the field of teaching in general and to that of epistemology, in particular, and I try to dispel some misunderstandings on the nature of truth and its role as a regulatory ideal for science, from Popper's perspective. Lastly, I give some recommendations to apply the results of this analysis to the evaluation of abilities of higher order thinking in the practice of teaching in college.

Palabras clave : evaluation; higher order thinking abilities; falsificationist epistemology; Popper.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )