SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Ruralidad y dispositivos móviles: apropiación social y uso de la Tableta de Información Cafetera TIC. Estudio de caso Federación Nacional de Cafeteros para AntioquiaE-portafolio como herramienta construccionista del aprendizaje activo en tecnología educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

QUINTERO ORDONEZ, Belén; ORTEGA CARRILLO, José Antonio  y  FUENTES ESPARRELL, Juan Antonio. Efficience of the Entre-Todos Addiction´s Prevention Program (Proyecto Hombre). Rev. Lasallista Investig. [online]. 2015, vol.12, n.2, pp.28-35. ISSN 1794-4449.

Introduction. The research presented provides partial evaluation results of Prevention Program "Among-All" of the International Man Association Project. It has been applied to students, families and teachers of educational communities in secondary schools. Objective. Present the results of the research project evaluation Prevention Program "together", the International Association Proyecto Hombre. Materials and methods. The methodology combines quantitative tools as questionnaire, qualitative strategies and a focus group in a longitudinal study conducted over four years. Results. The results underline the existence of high levels of work efficiency radiating from the school community to families. Conclusion. Producing dramatic changesof opinion and attitude in participants whichfavour the adoption of preventive behaviors in young people and their families.

Palabras clave : prevention of addiction; drug addiction prevention strategies; community education; social skills.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons