SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC): escenarios formativos y teorías del aprendizajeRecorrido por dos ámbitos identitarios: universidad y ciberespacio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

HERNANDEZ-SANCHEZ, Alba María  y  ORTEGA-MALDONADO, Alberto. Towards e-Learning´s customization: emotions and their influence on subjective wellbeing. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2015, vol.12, n.2, pp.194-203. ISSN 1794-4449.

This revision includes a synthesis of the main theoretical models related to the emotions in the learning process. The conclusion of the study is that it is necessary to design and develop customized learning spaces, especially in online learning due to its distinctive characteristics. Therefore, an affective e-Learning model is proposed, and not only is it intended for increase the students´ knowledge but also boost positive emotions that increase their subjective wellbeing levels. From this conceptual scope, a holistic model that aims to impact he emotional development of e-Learning communities is based. Respect and the good use of individual differences support the measures and strategies of this proposal.

Palabras clave : affectivity; e-learning; wellbeing; customization; positive emotions.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons