SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Recorrido por dos ámbitos identitarios: universidad y ciberespacioMultialfabetización en la sociedad del conocimiento: competencias informacionales en el sistema educativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

MONSALVE UPEGUI, María Elicenia. State of the art in research about argumentation and multimodal writing from a didactic perspective. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2015, vol.12, n.2, pp.215-224. ISSN 1794-4449.

This is a revisión and an analysis of some research work about argumentation teaching in the writing of digital multimodal texts, a subject approached in three moments, as follows: 1). Argumentation and didactics between the decades of the 60´s and the 90´s; 2). Argumentation teaching from cognitive and epistemic focuses from the 90´s to the 2000 and 3). Argumentation forms supported on multimodal resources in the years between 1990 and 2013. The conclusions are finally presented, focusing on revealing some problems that open the discussion and research field.

Palabras clave : argumentation; writing; multimodality; didactics.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons