SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Diagnóstico de las prácticas de beneficio del cacao en el departamento de AraucaFormación de capacidades para fomentar el diálogo entre culturas, a través de las TIC en Medellín (Colombia) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Lasallista de Investigación

versión impresa ISSN 1794-4449

Resumen

WILCHES TINJACA, Jaime Andrés; AMEZQUITA GARCIA, Laura Lucía  y  GUERRERO SIERRA, Hugo Fernando. From old individualimsm to new societies: IT in the qualification of university teaching practices. Rev. Lasallista Investig. [online]. 2016, vol.13, n.1, pp.105-115. ISSN 1794-4449.

Introducción. This article shows the results of the La Salle Hum@nísTICa project (an initiative to strengthen the pedagogical uses of IT) and the Universidad Piensa la Paz (The University Thinks Peace) research, in which the relationship between IT and the formation of proponent professionals for conflict solving is approached. Materials and methods. La Salle Hum@nísTICa made a survey among university professors, aiming to explore the appropriation in the use of IT as a didactic resource to generate learning processes in the classrooms. Results. Professors must be motivated to add virtual worlds as a strategy to guide students able to criticize political speeches that conceive one only world. Discussion. It is urgent to pass from diagnoses to the adoption of methodologies aimed to transform the Education-Technology binomial. Conclusions. The articulation of virtuality, freedom of speech and sociopolitical realities contributes to the formation of people that can influence and participate in the strengthening of democratic practices.

Palabras clave : IT; teaching practices; university; freedom of speech; democracy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons