SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Comparación de indicadores psicológicos y fisiológicos en mujeres hipertensas y enfermeras normotensasPapel de la conducta prosocial y de las relaciones sociales en el bienestar psíquico y físico del adolescente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

MERINO SOTO, César A.. The qualitative scoring system for the modified version of the Bender-Gestalt Test: preliminary study of its psychometric properties. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2010, vol.28, n.1, pp.63-73. ISSN 1794-4724.

The present report describes the psychometric properties of the Qualitative Scoring System for the Modified version of the Bender-Gestalt Test, in a 97 children’s group, that are going to enter to first grade of elementary education in a public school of Lima. Our findings report modest levels of reliability internal consistency and test-retest reliability, in comparison with the coefficients of the manual, but their potential range (due confidence intervals) gets to high levels. The correlation with task orientation, fl uid intelligence and parental report of fine-motor behavior give support to the validity and utility of this new scoring system in the context of first grade children’s assessment. We discuss the limits and relevance of this scoring system for the psychoeducational research and assessment.

Palabras clave : Bender-Gestalt Test; children; visualmotor integration; psychoeducational assessment; school achievement; screening.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons