SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1El sistema de calificación cualitativa para la Prueba Gestáltica de Bender-Modificada. Estudio preliminar de sus propiedades psicométricasCompetencias conductuales, estrés y calidad de vida en personas VIH+ 100% adherentes. Un análisis en función del estadio clínico de infección índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

MARTINEZ GONZALEZ, Agustín Ernesto; INGLES SAURA, Cándido; PIQUERAS RODRIGUEZ, José Antonio  y  OBLITAS GUADALUPE, Luis Armando. Role of prosocial behavior and social relationships in mental and physical well-being of adolescents. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2010, vol.28, n.1, pp.74-84. ISSN 1794-4724.

The finding about the role of prosocial behaviour in mental and physical well-being of adolescents have a very clear set of implications in different areas. From our point of view, the biggest impact of this evidence should be given in education. Thus, there is an increasing agreement on the need to encourage in the secondary schools prosocial behaviour styles based on the assertiveness, in order to prevent the occurrence of violent behaviors (gender violence, etc.), and encourage prosocial behaviors with health benefits. In this regard, we consider interesting to outline the implementation, in the curricula of primary and secondary education, of a new content, which teaches transversely specific skills related to prosocial behavior and the development of emotional intelligence in children and adolescents.

Palabras clave : prosocial behavior; social relationships; well-being; adolescents.

        · resumen en Inglés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons