SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2Aspectos del lenguaje en la enfermedad de Gilles de la Tourette: revisión sistemática de la literaturaNormas de terminación para la palabra final de oraciones en español para niños mexicanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

FLOREZ ROMERO, RITA; CASTRO MARTINEZ, JAIME ALBERTO  y  ARIAS VELANDIA, NICOLÁS. Psychometric properties of the Phonological Processing Test "PROFON" in children from 4- to 7-years-old. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2011, vol.29, n.2, pp.240-257. ISSN 1794-4724.

This study explored the psychometric properties of the Phonological Processing Test (Lara, Serra, Aguilar & Flórez, 2005) in a 478 children from 4- to 7-years-old sample in Bogotá and Chía, from different socioeconomic levels. This test was analyzed with difficult test, discrimination test, tetrachoric relation matrix, Alfa of Cronbach coefficient and main components analysis with varimax rotation for construct validity. Results showed, in phonological awareness, a good performance (only four items did not have this performance level), correspondence between factor analysis and the division in subscales and components, and a high reliability with low level of discrimination in the phonological memory subscale. These results are discussed with the phonological processing ability component basis.

Palabras clave : phonological processing; phonological awareness; phonological memory; psychometric properties.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons