SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2Propiedades psicométricas de la Prueba de Procesamiento Fonológico "PROFON" en niños de 4 a 7 años de edadPredictivos de las actitudes hacia la cirugía cosmética entre mujeres universitarias colombianas y estadounidenses: los roles de las conductas de alimentación y de las variables demográficas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

RODRIGUEZ-CAMACHO, MARIO et al. Termination norms for final words of Spanish sentences for mexican children. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2011, vol.29, n.2, pp.258-275. ISSN 1794-4724.

Sentence completion norms are a valuable resource for researchers interested in the study of the effects of context in word recognition processes and language comprehension. This study presents completion norms for 278 sentences-final words in Spanish for Mexican children. These norms were obtained through the cloze method in a sample of 420 students (226 boys and 194 girls) 9 to 12 years old, from fourth to sixth grades of elementary public schools located in Estado de México. Children's task was to read each one of the sentences and completed them with one closing word. According to children's responses, cloze probability of each closing word was calculated for each sentence context. Although the set of sentences included different contextual constraints, subject's responses showed a greater number of sentences with high cloze probability. This corpus can be used in research on language comprehension (both oral and written) in children.

Palabras clave : termination norms; sentences; children; Spanish.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons