SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue1Intervention strategies on teachers focused on creating meaningful educational environments for mathematical abilities developmentAdolescents in socially vulnerable situations and the continuum risk-protection author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Avances en Psicología Latinoamericana

Print version ISSN 1794-4724

Abstract

MARCA GARCIA, YENY SAMAY  and  RODRIGUEZ CORTES, ASTRID BIBIANA. Imaginarios de belleza en estudiantes de Educación Física. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2012, vol.30, n.1, pp.108-117. ISSN 1794-4724.

"Imaginarios de belleza en estudiantes de Educación Física de la Universidad Pedagógica Nacional (UPN) Centro Valle de Tenza (CVT)" tiene como propósito describir los imaginarios de los estudiantes acerca del cuerpo y la Educación Física en su relación con la belleza. Esta investigación muestra cómo el cuerpo de los estudiantes es objeto de discursos hegemónicos por parte de la publicidad y los medios de comunicación. Así mismo, evidencia la importancia de formar futuros licenciados en Educación Física que asuman de forma crítica las problemáticas de la educación del cuerpo contemporáneo.

Keywords : educación física; cuerpo; belleza e imaginarios.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )