SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 issue10Women in "The final meetingProblems in the specialized music Lexicon: equivocities, multivocities and contradictions author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Co-herencia

Print version ISSN 1794-5887

Abstract

SORGE RADOVANI, Lavinia Sabina  and  SORGE ZIZICH, Walter. Giuseppe Verdi, una visión teatral de la voz en la ópera Macbeth. Co-herencia [online]. 2009, vol.6, n.10, pp.165-187. ISSN 1794-5887.

El presente trabajo analiza los aportes de Giuseppe Verdi a la ópera melodramática italiana. El estudio de la ópera Macbeth se ha realizado a través de la partitura y de la correspondencia entre Verdi y sus colaboradores e intérpretes y pretende resaltar el uso de la vocalidad para lograr efectos teatrales. Se dibuja así la imagen de un compositor empeñado en la elaboración de una nueva teatralidad que revolucionaría el panorama del melodrama italiano.

Keywords : Verdi; Macbeth; ópera; melodrama; vocalidad; teatralidad; interpretación; actuación.

        · abstract in Italian     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License