SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 issue4Burial history of Carboniferous-Permian coals and its impact on secondary hydrocarbon generation in the Jiyang Sub-basin, China author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Earth Sciences Research Journal

Print version ISSN 1794-6190

Abstract

DOS ANJOS CANDEIRO, Carlos Roberto et al. Biota del Grupo Bauru del Cretácico Tardío del estado de Goiás Sur, Brasil: historia y contenido fósil. Earth Sci. Res. J. [online]. 2020, vol.24, n.4, pp.387-396.  Epub May 04, 2021. ISSN 1794-6190.  https://doi.org/10.15446/esrj.v24n4.82831.

La región del sur del estado de Goiás, en el centro de Brasil, tiene un registro extenso e informativo de la biota fósil. Particularmente, en los últimos cinco años ha habido un gran aumento en los hallazgos de fósiles, lo que ha permitido una mayor comprensión de la fauna y la flora de esta región durante el Cretácico tardío. En este artículo, proporcionamos una síntesis actualizada de la biota del Cretáceo del sur del estado de Goiás, basada en el registro de plantas, gastropodos, tortugas, cocodrilianos, titanosaurios y dinosaurios terópodos.

Keywords : biota; Cretácico tardío; Grupo Bauru; Sur de Goiás.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )