SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 issue1Game as didactic strategy to develop numerical thought in the four basic operationsIs the square a rectangle? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Sophia

Print version ISSN 1794-8932

Abstract

RENGIFO CASTANEDA, Carlos Adolfo; CANAVERAL, Diana Carolina; ALVAREZ LOPEZ, Mario Alberto  and  BERNAL LOPEZ, Luz Adriana. Lo bello y lo bueno en el discurso oral y escrito: Implicaciones pedagógicas del Fedro de Platón*. sophia [online]. 2016, vol.12, n.1, pp.127-137. ISSN 1794-8932.

Este artículo pretende comprender los argumentos expuestos por Platón en el diálogo del Fedro, que permiten identificar algunas de las implicaciones de su propuesta en el discurso tanto oral como escrito y su incidencia en el pensamiento contemporáneo. Lo anterior, mediante un ejercicio de revisión bibliográfica (apelando a fuentes primarias y secundarias), que posibilitan el reconocimiento de que, finalmente, solo quien proceda del modo señalado por este discípulo de Sócrates en el texto del Fedro, podrá ser llamado "filósofo, amante de la sabiduría"

Keywords : Filosofía; pluralismo; oratoria; discurso; pedagogía; fedro.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License