SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Los objetivos de la investigación en educación y pedagogía en Colombia"Andar, narrar"experiencias a/r/tográficas basadas en el paseo como propuesta de intervención en diferentes contextos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

ALVAREZ LOPEZ, Mario Alberto; BERNAL LOPEZ, Luz Adriana; RENGIFO CASTANEDA, Carlos Adolfo  y  CANAVERAL LONDONO, Diana Carolina. Rationality in the teaching and learning of economics and its implications for human progress. sophia [online]. 2017, vol.13, n.1, pp.99-108. ISSN 1794-8932.

In this article, product of a research, several purposes are intended. First, to provide to a lay audience certain generalities about rationality and its relationship with knowledge. Second, to present some of the aspects associated with the problem of rationality in economics. Third: to give an account of the reasons that make possible a conception about both science and scientific and human progress. Fourth, to recognize how this rationality -expressed in the method- responds, in a certain extent, to the logical and epistemological presuppositions settled from the classical time -and extended until the contemporaneity- prevailing in the different modes of construction of knowledge, in general terms; and that don't acknowledge others ways of giving account of knowledge in relation to the particular ontologies of each science.

Palabras clave : Science; economics; method; progress; rationality.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons