SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Metodología de análisis de la percepción ambiental de los niños en una comunidad periurbana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sophia

versión impresa ISSN 1794-8932

Resumen

HUGO GARCES, Víctor. Alphabetize in school coexistence and Citizenship. A documentary review of the civic education for the resolution of violence and sociocultural conflict. sophia [online]. 2020, vol.16, n.1, pp.4-18. ISSN 1794-8932.  https://doi.org/10.18634/sophiaj.16v.1i.874.

The article explores the relationships between training for citizenship and school coexistence. Based on a documentary tracking, the trends were defined who guide the investigations on this relationship. Result of this qualitative methodology, of interpretive order, it was possible to draw the different approaches that address the state on education for citizen coexistence.

Palabras clave : citizenship; citizenship education; school coexistence; school violence; Handling conflicts.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )